Foreningens navn
Klejtrup Idrætsforening.
Foreningens formål
Foreningens formål er at skabe interesse for og give kendskab til idræt, samt fremme medlemmernes evne og lyst til at engagere sig og tage medansvar i foreningen, gennem arrangementer og socialt samvær.
Medlemskab
Enhver kan optages som medlem af foreningen. Ethvert medlem skal gøres bekendt med dens vedtægter.
Det årlige kontingent fastsættes af bestyrelsen og opkræves efter bestyrelsens anvisninger.
Udmeldelse kan kun ske til et bestyrelsesmedlem. Der betales kontingent til og med det kvartal, hvor udmeldelsen finder sted.
Overtrædelser af foreningens love, eller de af bestyrelsen eller trænere til opretholdelse af orden og god tone givne anvisninger kan, medføre karantæne eller i grovere tilfælde udelukkelse af foreningen.
Ligeledes kan et medlem der modarbejder foreningens interesser udelukkes. En udelukkelse kan altid indankes for førstkommende generalforsamling til en endelig afgørelse.
Ordinær generalforsamling.
Generalforsamlingen er altid beslutningsdygtig og har højeste myndighed i alle foreningens anliggender.
Den ordinære generalforsamling afholdes hvert år inden udgangen af marts måned, og indkaldes med mindst 1 måneds varsel.
Forslag der ønskes forelagt generalforsamlingen til vedtagelse, skal være bestyrelsen i hænde senest 14 dage før og medlemmerne skal have kendskab til den endelige dagsorden m. bilag senest 8 dage før.
Stemmeret har alle aktive medlemmer der er fyldt 15 år, dog kan unge under 15 år udøve stemmeret ved hjælp af én af forældrene, dog forudsat at forældrene ikke i forvejen har stemmeret.
Det stilles dog den betingelse, at man ikke er i kontingentrestance.
Stemmeret kan kun udøves ved personligt fremmøde.
Generalforsamlingens dagsordenen.
Dagsordenen for den ordinære generalforsamling skal omfatte følgende punkter:
Valg af dirigent.
Formandens beretning.
Kassererens redegørelse for regnskabet.
Behandling af indkomne forslag.
Valg af bestyrelsesmedlemmer samt suppleanter.
Valg af revisor samt suppleant.
Eventuelt.
Ekstraordinær generalforsamling.
Et flertal i bestyrelsen kan indkalde til ekstraordinær generalforsamling, eller hvis mindst 1/3 af de stemmeberettigede medlemmer skriftligt indgiver begæring herom til bestyrelsen.
Indkaldelsen til den ekstraordinære generalforsamling skal ske senest 14 dage efter begæringen herom. Begæringen skal indeholde oplysning om det emne, der ønskes behandlet. Med indkaldelsen sendes den endelige dagsorden. Varsling som ved den ordinære generalforsamling
Generalforsamlingens ledelse.
Generalforsamlingen vælger en dirigent til at lede forhandlingerne.
Alle afgørelser vedtages med simpelt flertal – dog skal vedtægtsændringer besluttes med 2/3 flertal og opløsning af foreningen kan kun ske jf. §12.
Alle afstemninger afgøres ved håndsoprækning. Dog skal der være skriftlig afstemning, hvis dirigenten bestemmer det eller 1 medlem på generalforsamlingen ønsker det samt ved alle kampvalg.
Har en generalforsamling truffet afgørelse i en sag, kan denne ikke på ny forebringes for den samme generalforsamling.
Bestyrelsen.
Foreningens daglige ledelse varetages af en bestyrelse på syv medlemmer, der repræsenterer foreningen i alle forhold. Foruden bestyrelsen skal der være to suppleanter.
Valg til bestyrelsen gælder for en toårig periode. Formand, næstformand, kasserer og sekretær, vælges af bestyrelsen for et år ad gangen. Såvel formanden som kassereren skal have nået myndighedsalderen.
Suppleanter vælges for et år ad gangen.
Ethvert medlem over 15 år skal modtage valg, genvalg kan dog nægtes.
Ved indtrædende ledighed i valgperiodens løb, indtræder suppleanterne i valgrækkefølge.
Bestyrelsen er beslutningsdygtig, når mindst halvdelen af bestyrelsens medlemmer er til stede.
Konstituering
Bestyrelsen konstituerer sig på et bestyrelsesmøde inden fjorten dage efter den ordinære generalforsamling. Der udpeges som minimum en formand, en næstformand, en sekretær og en kasserer. Hvervet som kasserer kan ikke forenes med hvervet som formand. Hvervet som kasserer kan bestrides af en der sidder uden for bestyrelsen.
Bestyrelsen er beslutningsdygtig ved simpelt flertal. I tilfælde af stemmelighed ved afstemning i bestyrelsen er formandens stemme afgørende.
Bestyrelsen fastsætter selv sin forretningsorden.
Over bestyrelsens handlinger føres en protokol, som efter hvert møde godkendes af bestyrelsen og underskrives af samme.
Regnskab
Foreningens regnskab går fra den 1/1 til den 31/12.
Driftsregnskab og status forelægges forsynet med påtegning af revisorerne, at beholdningerne er til stede. Der skal til stadighed være to revisorer. Revisorerne vælges for en toårig periode. Dog kan begge ikke være på valg ved een og samme generalforsamling.
Samtidig med valg af revisor, vælger generalforsamlingen også en revisorsuppleant.
Revisorerne forsyner driftsregnskabet og status med en påtegning inden generalforsamlingen.
Revisorerne har til enhver tid adgang til og pligt til at efterse regnskab og beholdninger.
Dispositionsret
Foreningen tegnes af formanden af foreningen og et medlem af bestyrelsen. I tilfælde af formandens fravær tegnes foreningen af næstformanden med et medlem af bestyrelsen.
Der påhviler ikke foreningens medlemmer nogen personlig hæftelse for de forpligtelser, der påhviler foreningen.
Foreningens ophævelse.
Foreningen kan opløses med 3/4 flertal af de fremmødte på to generalforsamlinger, som holdes med mindst en måneds mellemrum.
I tilfælde af foreningens ophævelse skal dens formue, herunder fast ejendom og løsøre, tilfalde ungdommen i Klejtrup.
Vedtægterne er således vedtaget på generalforsamlingen afholdt i Klejtrup hallen d. 26. maj 2021 og til ikrafttræden straks.
Klejtrup Idrætsforening.
Foreningens formål
Foreningens formål er at skabe interesse for og give kendskab til idræt, samt fremme medlemmernes evne og lyst til at engagere sig og tage medansvar i foreningen, gennem arrangementer og socialt samvær.
Medlemskab
Enhver kan optages som medlem af foreningen. Ethvert medlem skal gøres bekendt med dens vedtægter.
Det årlige kontingent fastsættes af bestyrelsen og opkræves efter bestyrelsens anvisninger.
Udmeldelse kan kun ske til et bestyrelsesmedlem. Der betales kontingent til og med det kvartal, hvor udmeldelsen finder sted.
Overtrædelser af foreningens love, eller de af bestyrelsen eller trænere til opretholdelse af orden og god tone givne anvisninger kan, medføre karantæne eller i grovere tilfælde udelukkelse af foreningen.
Ligeledes kan et medlem der modarbejder foreningens interesser udelukkes. En udelukkelse kan altid indankes for førstkommende generalforsamling til en endelig afgørelse.
Ordinær generalforsamling.
Generalforsamlingen er altid beslutningsdygtig og har højeste myndighed i alle foreningens anliggender.
Den ordinære generalforsamling afholdes hvert år inden udgangen af marts måned, og indkaldes med mindst 1 måneds varsel.
Forslag der ønskes forelagt generalforsamlingen til vedtagelse, skal være bestyrelsen i hænde senest 14 dage før og medlemmerne skal have kendskab til den endelige dagsorden m. bilag senest 8 dage før.
Stemmeret har alle aktive medlemmer der er fyldt 15 år, dog kan unge under 15 år udøve stemmeret ved hjælp af én af forældrene, dog forudsat at forældrene ikke i forvejen har stemmeret.
Det stilles dog den betingelse, at man ikke er i kontingentrestance.
Stemmeret kan kun udøves ved personligt fremmøde.
Generalforsamlingens dagsordenen.
Dagsordenen for den ordinære generalforsamling skal omfatte følgende punkter:
Valg af dirigent.
Formandens beretning.
Kassererens redegørelse for regnskabet.
Behandling af indkomne forslag.
Valg af bestyrelsesmedlemmer samt suppleanter.
Valg af revisor samt suppleant.
Eventuelt.
Ekstraordinær generalforsamling.
Et flertal i bestyrelsen kan indkalde til ekstraordinær generalforsamling, eller hvis mindst 1/3 af de stemmeberettigede medlemmer skriftligt indgiver begæring herom til bestyrelsen.
Indkaldelsen til den ekstraordinære generalforsamling skal ske senest 14 dage efter begæringen herom. Begæringen skal indeholde oplysning om det emne, der ønskes behandlet. Med indkaldelsen sendes den endelige dagsorden. Varsling som ved den ordinære generalforsamling
Generalforsamlingens ledelse.
Generalforsamlingen vælger en dirigent til at lede forhandlingerne.
Alle afgørelser vedtages med simpelt flertal – dog skal vedtægtsændringer besluttes med 2/3 flertal og opløsning af foreningen kan kun ske jf. §12.
Alle afstemninger afgøres ved håndsoprækning. Dog skal der være skriftlig afstemning, hvis dirigenten bestemmer det eller 1 medlem på generalforsamlingen ønsker det samt ved alle kampvalg.
Har en generalforsamling truffet afgørelse i en sag, kan denne ikke på ny forebringes for den samme generalforsamling.
Bestyrelsen.
Foreningens daglige ledelse varetages af en bestyrelse på syv medlemmer, der repræsenterer foreningen i alle forhold. Foruden bestyrelsen skal der være to suppleanter.
Valg til bestyrelsen gælder for en toårig periode. Formand, næstformand, kasserer og sekretær, vælges af bestyrelsen for et år ad gangen. Såvel formanden som kassereren skal have nået myndighedsalderen.
Suppleanter vælges for et år ad gangen.
Ethvert medlem over 15 år skal modtage valg, genvalg kan dog nægtes.
Ved indtrædende ledighed i valgperiodens løb, indtræder suppleanterne i valgrækkefølge.
Bestyrelsen er beslutningsdygtig, når mindst halvdelen af bestyrelsens medlemmer er til stede.
Konstituering
Bestyrelsen konstituerer sig på et bestyrelsesmøde inden fjorten dage efter den ordinære generalforsamling. Der udpeges som minimum en formand, en næstformand, en sekretær og en kasserer. Hvervet som kasserer kan ikke forenes med hvervet som formand. Hvervet som kasserer kan bestrides af en der sidder uden for bestyrelsen.
Bestyrelsen er beslutningsdygtig ved simpelt flertal. I tilfælde af stemmelighed ved afstemning i bestyrelsen er formandens stemme afgørende.
Bestyrelsen fastsætter selv sin forretningsorden.
Over bestyrelsens handlinger føres en protokol, som efter hvert møde godkendes af bestyrelsen og underskrives af samme.
Regnskab
Foreningens regnskab går fra den 1/1 til den 31/12.
Driftsregnskab og status forelægges forsynet med påtegning af revisorerne, at beholdningerne er til stede. Der skal til stadighed være to revisorer. Revisorerne vælges for en toårig periode. Dog kan begge ikke være på valg ved een og samme generalforsamling.
Samtidig med valg af revisor, vælger generalforsamlingen også en revisorsuppleant.
Revisorerne forsyner driftsregnskabet og status med en påtegning inden generalforsamlingen.
Revisorerne har til enhver tid adgang til og pligt til at efterse regnskab og beholdninger.
Dispositionsret
Foreningen tegnes af formanden af foreningen og et medlem af bestyrelsen. I tilfælde af formandens fravær tegnes foreningen af næstformanden med et medlem af bestyrelsen.
Der påhviler ikke foreningens medlemmer nogen personlig hæftelse for de forpligtelser, der påhviler foreningen.
Foreningens ophævelse.
Foreningen kan opløses med 3/4 flertal af de fremmødte på to generalforsamlinger, som holdes med mindst en måneds mellemrum.
I tilfælde af foreningens ophævelse skal dens formue, herunder fast ejendom og løsøre, tilfalde ungdommen i Klejtrup.
Vedtægterne er således vedtaget på generalforsamlingen afholdt i Klejtrup hallen d. 26. maj 2021 og til ikrafttræden straks.