Abonnement: Brug betalingskort til automatisk træk for abonnement
Du kan bruge Dankort-aftalen med Nets til automatisk opkrævning for abonnement til motionscentret.
Hvis du ikke har en profil i KIF:
Opret en profil på holdet "Opret profil".
* Du tilmelder dit betalingskort til automatisk trækning i Conventus (Ved tilmeldelse
* Du tilmelder dig på hjemmesiden - Tryk her
* Så trækkes beløbet automatisk på betalings kortet hver 4. måned indtil du selv afmelder dit abonnement.
* Du bliver opkrævet og betaler, når betalings kortet er tilmeldt
* Du skal kun tilmelde sit kort en gang.
Når det gamle betalingskort udløber, skal du via Medlems login afmelde det gamle kort og tilmelde det nye. Ellers bliver beløbet ikke trukket, og dit abonnement således ikke fornyet.
Hvis du ikke har en profil i KIF:
Opret en profil på holdet "Opret profil".
* Du tilmelder dit betalingskort til automatisk trækning i Conventus (Ved tilmeldelse
* Du tilmelder dig på hjemmesiden - Tryk her
* Så trækkes beløbet automatisk på betalings kortet hver 4. måned indtil du selv afmelder dit abonnement.
* Du bliver opkrævet og betaler, når betalings kortet er tilmeldt
* Du skal kun tilmelde sit kort en gang.
Når det gamle betalingskort udløber, skal du via Medlems login afmelde det gamle kort og tilmelde det nye. Ellers bliver beløbet ikke trukket, og dit abonnement således ikke fornyet.
Abonnement: Udløbet kreditkort
Når det gamle betalingskort udløber, skal du via Medlems login afmelde det gamle kort og tilmelde det nye. Ellers bliver beløbet ikke trukket, og dit abonnement således ikke fornyet.
Du kan logge ind her - Tryk her
Du kan logge ind her - Tryk her
Abonnement er ikke trukket, hvorfor ?
Der kan være flere faktorer der gør, at abonnementet ikke er trukket.
Mulighed 1:
Du har ikke tilmeldt dit betalingskort. For eksempel har du tidligere været tilmeldt og har betalt for et abonnement.
Løsning: Du skal via Medlemslogin og tilmelde dit kort. se her: Betalingskort - Tilmeld
Derefter skal du via Medlemslogin forsøge ny betaling: Abonnement - Fejlet betaling (se afsnit længere nede på siden)
Mulighed 2:
Du har måske 2,3 eller flere profiler i Conventus. Du har før haft flere, og har haft tilmeldt dit kort, men ved sammenkædning af dubletter er den profil med betalingskort ikke valgt, så træk på betalingskortet fejler.
Forklaring: Du er gået på Medlemslogin, har tilmeldt dit kort, men med en anden/forkert profil, end den, som er i Abonnement. Du er altså nu tilmeldt abonnement inde fra systemet- men med den forkerte profil dvs. en af dem uden betalingskort.
Løsning: Først efter ny sammenkædning, hvor profilen med betalingskort vælges, virker abonnement - Kontakt KIFs bestyrelse herom, da de bagved i systemet kan sammenkæde dine profiler - Se bestyrelse
Mulighed 1:
Du har ikke tilmeldt dit betalingskort. For eksempel har du tidligere været tilmeldt og har betalt for et abonnement.
Løsning: Du skal via Medlemslogin og tilmelde dit kort. se her: Betalingskort - Tilmeld
Derefter skal du via Medlemslogin forsøge ny betaling: Abonnement - Fejlet betaling (se afsnit længere nede på siden)
Mulighed 2:
Du har måske 2,3 eller flere profiler i Conventus. Du har før haft flere, og har haft tilmeldt dit kort, men ved sammenkædning af dubletter er den profil med betalingskort ikke valgt, så træk på betalingskortet fejler.
Forklaring: Du er gået på Medlemslogin, har tilmeldt dit kort, men med en anden/forkert profil, end den, som er i Abonnement. Du er altså nu tilmeldt abonnement inde fra systemet- men med den forkerte profil dvs. en af dem uden betalingskort.
Løsning: Først efter ny sammenkædning, hvor profilen med betalingskort vælges, virker abonnement - Kontakt KIFs bestyrelse herom, da de bagved i systemet kan sammenkæde dine profiler - Se bestyrelse
Abonnement: Fejlet betaling
Denne vejledning viser, hvordan medlemmet gennem Medlems login selv kan forsøge at betale en fejlet betaling til abonnement.
Fejlen kan opstå, hvis medlemmets betalingskort er udløbet, og dette kort ikke er blevet afmeldt og et nyt tilmeldt i Conventus.
OBS: Kan kun forsøges de første 14 dage efter, at fakturaen er dannet og forsøgt betalt første gang af systemet. Herefter skal du have fat i en administrator af systemet
1. Log på Medlems login - Tryk her
2. Vælg menupunktet "Økonomi" øverst i venstre side.
3. Vælg menupunktet Betalingskort > Betalinger i menuen til venstre.
4. Vælg fanebladet "Afbrudte".
5. Tryk på "Forsøg igen" ud for abonnementet. (Dette kan kun forsøges de første 14 dage, efter at fakturaen er dannet og forsøgt betalt første gang af systemet.
OBS: Hvis du ikke har tilmeldt noget kort - gør følgende:
* Gå til Økonomi > Betalingskort > Kortoplysninger
* Tryk Tilmeld for at tilmelde betalingskort.
VIGTIGT: Gå herefter tilbage til pkt. 3 i vejledningen og foretag betaling.
Fejlen kan opstå, hvis medlemmets betalingskort er udløbet, og dette kort ikke er blevet afmeldt og et nyt tilmeldt i Conventus.
OBS: Kan kun forsøges de første 14 dage efter, at fakturaen er dannet og forsøgt betalt første gang af systemet. Herefter skal du have fat i en administrator af systemet
1. Log på Medlems login - Tryk her
2. Vælg menupunktet "Økonomi" øverst i venstre side.
3. Vælg menupunktet Betalingskort > Betalinger i menuen til venstre.
4. Vælg fanebladet "Afbrudte".
5. Tryk på "Forsøg igen" ud for abonnementet. (Dette kan kun forsøges de første 14 dage, efter at fakturaen er dannet og forsøgt betalt første gang af systemet.
OBS: Hvis du ikke har tilmeldt noget kort - gør følgende:
* Gå til Økonomi > Betalingskort > Kortoplysninger
* Tryk Tilmeld for at tilmelde betalingskort.
VIGTIGT: Gå herefter tilbage til pkt. 3 i vejledningen og foretag betaling.
Abonnement: Hvorfor virker mit betalingskort ikke?
Vi får ofte det her spørgsmål fra Jer, der bruger abonnement.
En freelance-underviser, der til daglig er betalings konsulent i en større dansk bank forsøger at give et svar:
" ...Der kan være flere årsager til at kortet afvises:
- Hvis det er et Visa Debit, og der ikke er dækning, eller der er reserveret så meget, at kontoen vil gå i overtræk, afvises betalingen.
- Banken kan have stillet faciliteter til kundens rådighed, så den kan blokere for internet handel - både via danske såvel som udenlandske betalings-gateways.
- Kundens månedlige grænse (seneste 30 dage) for kortforbrug kan være overskredet.
- Kunden skal gå til sin egen bank for at de kan undersøge den eksakte årsag...."
En freelance-underviser, der til daglig er betalings konsulent i en større dansk bank forsøger at give et svar:
" ...Der kan være flere årsager til at kortet afvises:
- Hvis det er et Visa Debit, og der ikke er dækning, eller der er reserveret så meget, at kontoen vil gå i overtræk, afvises betalingen.
- Banken kan have stillet faciliteter til kundens rådighed, så den kan blokere for internet handel - både via danske såvel som udenlandske betalings-gateways.
- Kundens månedlige grænse (seneste 30 dage) for kortforbrug kan være overskredet.
- Kunden skal gå til sin egen bank for at de kan undersøge den eksakte årsag...."